Fòrum d'Il·lustrad@rs
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Preu per plana de còmic???

2 participantes

Ir abajo

Preu per plana de còmic??? Empty Preu per plana de còmic???

Missatge  Clara Roca Dt 2 Nov 2010 - 21:33

Hola companys, sóc nova al forum i estic contenta d'haver trobat un camí per als méus nombrosos dubtes sobre pressupostos d'il·lustració (cada cop que em demanen què vull cobrar em ve una suor freda...).
El méu dubte actual, que m'urgeix moltíssim, és: he de fer un còmic infantil de dues planes per a un magazine bimensual GRATUÏT sobre hípica, d'abast nacional. La mida de la plana és: 22,7cm. x 22,7cm. (sí, quadrada). Mai no he dibuixat còmic, tot i que tinc molta experiència en infantil. Algú sap per exemple què s'està pagant al Cavall Fort, al Tatano, al Tretzevents...?(encara existeix?). Ah, i tant m'interessa el preu de dibuix sol com el de dibuix més guió, pq em temo que hauré de fer els guions jo mateixa... Hauria de respondre avui mateix, help!

Clara Roca

Cantidad de envíos : 3
Fecha de inscripción : 02/11/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Preu per plana de còmic??? Empty Re: Preu per plana de còmic???

Missatge  Invitat Dt 2 Nov 2010 - 21:49

Hola de nou, Clara.
me n'alegro que hagis pogut registrar-te finalment.

En la meva opinió, per al còmic, podries cobrar el següent (el magazine que em dius d'hipica pot ser és d'una associació o empresa, per tant, podria tenir un objectiu publicitari i els preus serien uns altres).

En principi, penso que per un tiratge de menys de 3.000 exemplars: Portada, 200 € color. Pàgina completa, 100 € color, blanc i negre, 60 € .
Més de 3.000 exemplars:Portada, 400 € color. Pàgina completa, 500 € color, blanc i negre, 215 €.

Veuràs que els preus varien segons el tiratge de les publicacions. En quant al guió, hauries de preguntar a associacions de guionistes, escriptors, etc. a veure què es el que se sol demanar, però sabem que els il·lustradors es quèden generalment un 70 % i els guionistes, l'altre 30 %. Per tant, podries incrementar un 30 % més al que penses demanar per els dibuixos.

Salutacions,
Carme.

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Preu per plana de còmic??? Empty gràcies

Missatge  Clara Roca Dt 2 Nov 2010 - 21:58

Quina rapidesa...Tenies raó, estava fent el brètol i no havia confirmat, per això no podia entrar...Preus: ja és més o menys el que m'imaginava... El fet que la revista sigui gratuïta no m'afecta a mí, no? Vull dir, no paguen menys per això, ells es guanyen la vida amb la publicitat, oi?

Clara Roca

Cantidad de envíos : 3
Fecha de inscripción : 02/11/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Preu per plana de còmic??? Empty Re: Preu per plana de còmic???

Missatge  Carme Marcos Dt 2 Nov 2010 - 22:30

Hola de nou, Clara.
mentre t'escrivia amb nous aclariments sobre els preus (veuràs que he canviat l'anterior resposta) m'estaves escrivint tu.
Per descontat que has de tenir una remuneració per la teva feina, sigui com sigui el magazine, amb publicitat o no (ells sabran), però a tu t'han demanat un pressupost, fas una feina professionalment i ha d'estar degudament remunerada.

Per qualsevol cosa que vulguis, aqui estem.
Una abraçada,
Carme.


Editat per darrera vegada per Carme Marcos el Dj 3 Mar 2011 - 20:36, editat 1 cop en total
Carme Marcos
Carme Marcos
Admin

Cantidad de envíos : 499
Ubicació : Barcelona
Fecha de inscripción : 24/03/2009

http://www.cmarcos-ilustracion.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Preu per plana de còmic??? Empty Gràcies!

Missatge  Clara Roca Dt 2 Nov 2010 - 23:10

Moltes gràcies, Carme, m'has ajudat molt. Si hi ha alguna altra cosa ja us tornaré a consultar.

Clara Roca

Cantidad de envíos : 3
Fecha de inscripción : 02/11/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Preu per plana de còmic??? Empty Re: Preu per plana de còmic???

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum